Bescherm uw cavia’s tegen besmettelijke luchtweginfectie
Opgepast voor besmettelijke luchtweginfectie!!! Voorkom dat je cavia's ziek worden: 1. Goede handhygiëne, maak je handen schoon met alcoholgel voordat
Verder lezen.
Toxoplasmose door contact met katten: feit of fictie?
Toxoplasmose is één van de meest voorkomende parasitaire infecties bij mens en dier. Enkel katachtigen vervolledigen de cyclus in hun
Verder lezen.
Liefde is blind maar wees niet blind voor zijn/haar overgewicht
  Tegenwoordig hebben 1 op de 2 honden en katten last van overgewicht. Hoort uw huisdier ook thuis in die
Verder lezen.
Xylitol (=zoetstof) vergiftiging bij de hond
Bij mensen ontstaat er meer en meer een hype rondom suikervrije producten (kauwgom, cola zero, koekjes,..). Deze producten bevatten in
Verder lezen.
Voor soepele en gezonde gewrichten op iedere leeftijd
Wat is osteoartritis? Osteoartritis is een chronische aandoening waarbij het kraakbeen van gewrichten zoals knie, elleboog of heup van jouw
Verder lezen.
De voedingsbehoeften van een pup
Doordat we ons zo verwant voelen met honden, denken we soms dat alles wat voor ons goed is ook voor
Nieuwe wetgeving katten dd. april 2018
Omdat er nogal veel verwarring bestaat over hoe het nu juist zit met de wettelijke verplichtingen wat betreft de katten,
Verder lezen.
Sensibiliseringscampagne “Take your cat to the vet”
In België gaat 70% van de katten niet regelmatig op controle bij de dierenarts. Laat uw kat regelmatig door de
Verder lezen.
Belangrijk bericht ivm registratie chip katten
Eind 2017 werd er een officiële databank voor de registratie van katten opgericht (catID). De gegevens van alle dieren die
Verder lezen.
Goede basisvaccinatie bij jonge dieren is uiterst belangrijk
Wat is nieuw op vlak van vaccinatie? Bijkomende vaccinatie voorzien vanaf 16 WEKEN (naast de al bestaande 9weken en 12weken).
10 tips om uw kat naar de dierenartsenpraktijk te vervoeren
1. Transporteer uw kat nooit los in de auto   2. Kies een stevige reismand die langs boven en aan de
Verder lezen.
Maart = maand van de gebitsverzorging